Helsinki ei ole Vihreä!

Vihreiden ideologisen kaupunkisuunnittelun tärkein päämäärä on ollut estää autoilua kantakaupungissa kaikin keinoin; kaistoja on otettu pois käytöstä, asukaspysäköinnin hintaa on nostettu vuosittain ja samalla pienennetty alueita, joihin asukaspysäköinti oikeuttaa, myös kadunvarsipysäköintipaikkoja on luovutettu mm pyörä- ja sähkölautaparkeiksi, pyöräteiksi, terassialueiksi tai muuten vaan supistettu.

Tämä on tehonnut niin, että (Ahjojulkaisu, 2000-2023) Helsingin niemelle suuntautunut autoliikenne on laskenut yli 100 000 moottoriajoneuvolla, tosin autoilu ei ole pienentynyt, se on vain suuntautunut autolla saavutettaviin kauppakeskuksiin. Huomionarvoista on, että pyöräilyn määrä ko selvityksen mukaan on laskenut selkeästi kaikilla mittausasemilla vuodesta 2020.

Helsingin keskustalle tämä tarkoittaa vuoteen 2019 verrattuna 30 miljoonaa kävijää vähemmän, eli noin 80 000 päivittäisen käynnin laskua. Yli 270 kaupan liikettä ja yli 20 ravintolaa/kahvilaa on lopettanut toimintansa. Keskustassa kävijöiden määrän romahdus tarkoittaa täällä toimivien yritysten liikevaihdon laskua noin 20-30%:lla.

Muistakaa äänestää!

Edellinen
Edellinen

Oikeus autoiluun – myös keskustassa

Seuraava
Seuraava

Jos kaupunki todella haluaa vähentää päästöjä sen on vähennettävä rakentamista